Burmistrz Kobylina informuje, że wnioski o wypłatę dodatku węglowego rozpatrywane są wg kolejności ich złożenia.
Przyznanie dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Informacja o przyznaniu dodatku przesyłana jest wnioskodawcy na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego.
Dodatek węglowy przyznawany jest na gospodarstwo domowe, przy czym obowiązuje zasada, że jeden dodatek przyznawany jest na jeden adres zamieszkania.
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego złożono dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego mających ten sam adres zamieszkania, to dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę, przy czym wnioski złożone po dniu 30 października 2022 r. wypłaca się do 30 grudnia 2022 r.
Realizacja wypłat dodatku węglowego nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu przez gminę środków z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i wprowadzeniu ich do budżetu gminy.