Burmistrz Kobylina informuje, że od dnia dzisiejszego, tj. 17.08.2022 r. można składać wnioski o dodatek węglowy. Wnioski przyjmowane są w Urzędzie Miejskim w Kobylinie – biuro nr 1.
Dodatek węglowy wynosi 3.000,00 zł i przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi.
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
1)osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
2) osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe)
Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
UWAGA
Warunkiem koniecznym do otrzymania dodatku węglowego jest uzyskanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB).
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego można także złożyć za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344)
Termin na składanie wniosków o wypłatę dodatku upływa 30 listopada 2022 r.
Informacje dotyczące dodatku węglowego udzielane są pod nr telefonu Urzędu Miejskiego - 65 548 24 01 wew. 26 oraz wew. 28
Aktualizacja 20.09.2022
Burmistrz Kobylina informuje, że wnioski o wypłatę dodatku węglowego rozpatrywane są wg kolejności ich złożenia.
Przyznanie dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Informacja o przyznaniu dodatku przesyłana jest wnioskodawcy na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego.
Dodatek węglowy przyznawany jest na gospodarstwo domowe, przy czym obowiązuje zasada, że jeden dodatek przyznawany jest na jeden adres zamieszkania.
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego złożono dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego mających ten sam adres zamieszkania, to dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę, przy czym wnioski złożone po dniu 30 października 2022 r. wypłaca się do 30 grudnia 2022 r.
Realizacja wypłat dodatku węglowego nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu przez gminę środków z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i wprowadzeniu ich do budżetu gminy.