Klaudia Jarczyńska, Weronika Adler opowiadały uczniom klas I-IV, co skłoniło je do wyboru tego zawodu, że marzyły o nim od dziecka i teraz mogę się sprawdzić w tym, co jest dla nich spełnieniem młodzieńczych planów.
Na wstępie dziewczyny wprowadziły w tematykę spotkania, omówiły krótko, czym właściwe jest fryzjerstwo, że efekty prac widoczne są natychmiast po obsłużeniu klienta. Pasja i talent przekładają się bezpośrednio na wygląd i samopoczucie klienta. Współczesny fryzjer to ważna postać w życiu każdego, komu nie jest obojętny jego wygląd. Dla Klaudii fryzjerstwo to sztuka, wspominała, że podczas tworzenia czy kreowania fryzury trzeba wykazać się dużą wyobraźnią, kreatywnością oraz indywidualnością. Następnie wspominała swoje pierwsze kroki podczas praktycznej nauki zawodu, opowiadała dzieciom, jakich sprzętów używa się w salonie fryzjerskim, jakie potrzebne są produkty do pracy z włosami, o zasadach bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowisku. Dzieci dowiedziały się na czym polega strzyżenie, koloryzacja, dekoloryzacja, ondulowanie i ułożenie włosów. Trafny dobór kolorów, stylu uczesania, formy fryzury, a nawet sposobu strzyżenia jest tym, co przesądza o sukcesie w zawodzie fryzjerskim. Przy czym przy wyborze określonej propozycji ważny jest stan włosów, kształt twarzy, budowa ciała, barwa skóry i oczu, a nawet charakter czy styl klienta.
Dzieci w trakcie omawianych aspektów w fryzjerstwie, w każdej chwili mogły zadawać pytania. Zapoznały się także z pomocami naukowymi, które były dostępne w takcie tego przedsięwzięcia. Jak się na końcu okazało, spora część słuchaczy, w tym przewaga dziewczynek deklarowała, że w przyszłości pragnie zostać fryzjerem.
Mamy nadzieję, że zajęcia te przybliżyły dzieciakom wiedzę na temat zawodu fryzjera, że w gruncie rzeczy nie jest to prosty zawód, że jest to bardzo ciężka praca, która wymaga dużej kreatywności, ciągłego doskonalenia i poszerzania swojej wiedzy, ale przynosząca niezwykłą satysfakcję i zadowoleniem. Magdalena Nowacka