Kuklinów – 5 lipca 2015 roku
Opis konkurencji sprawnościowych
Organizator dopuszcza możliwość zmiany w ww. konkurencjach (niewykorzystanie wszystkich). W razie remisu rozstrzygnięcie poprzez przeciąganie liny.
Dodatkowe punkty za doping swojej drużyny (przyśpiewka, okrzyk, wierszyk itp.)
Skład drużyn można zmienić do ostatniej chwili.
L.p. |
Opis konkurencji |
Ilość uczestników z każdej drużyny |
Zapewnia organizator |
Co muszą przywieź drużyny |
1. |
Bieg z jajkiem. |
|||
2. |
Rzuty jajkiem. Zawodnicy stają naprzeciw siebie. Na sygnał rzucają jako do siebie. Zwiększamy dystans. Wygrywa drużyna, która najdłużej nie zbije jajka. |
2 osoby ( jedna po 20, druga po 30) |
jajka |
|
3. |
Kręcenia hula-hop. Po 1 osobie z każdej drużyny (mężczyzna), technika dowolna. Zaczynają wszyscy razem, na komendę „start”-kto będzie kręcił najdłużej ten wygrywa konkurencje. |
1 osoba (mężczyzna-wiek dowolny) |
Hula-hop | |
4. |
Bieg w gumofilcach. Konkurencja na czas. Drużyna zapewnia gumofilce we własnym zakresie. Po dwie osoby z każdej drużyny. Wszystkie drużyny startują równocześnie: na komendę: „start” rozpoczynają bieg, po drodze w wyznaczonych miejscach wykonując drobne zadnia. |
2 osoby do 20 |
Gumofilce (ewentualniemogą być gumowce-wysokie) | |
5. |
Wbijanie gwoździ młotkiem. W konkurencji tej startują dwie osoby ( kobiety): jednocześnie rozpoczynają wszystkie drużyny, konkurencja zaczyna się na sygnał gwizdka: pierwsza z zawodniczek przez 30 sekund wbija gwoździe, na sygnał gwizdka zmiana i druga z zawodniczek wbija gwoździe przez 30 sekund, zakończenie na sygnał gwizdka. Wygrywa ta drużyna, która wbije największą ilość gwoździ ( całkowite wbicie gwoździa, przy sytuacjach remisowych mierzymy długość gwoździa, który został nie wbity jako ostatni do końca) Organizator zapewnia drzewo do wbijania i gwoździe. |
2 osoby (kobiety) |
Gwoździe, drewniane podstawki do wbijania |
młotki |
6. |
Rzut filcakiem ( lub gumiakiem). W konkurencji bierze udział 1 zawodnik, ma dwie próby, technika rzutu dowolna. Liczy się długość rzutu, rzut z linii startowej, każdy zawodnik ma dwie próby. Wygrywa ten, kto rzuci najdalej |
1 osoba z drużyny( po 30) |
gumofilce | |
7. |
Rzut ziemniakiem do wiadra z wodą. W tej konkurencji biorą udział wszystkie drużyny jednocześnie (istnieje możliwość przeprowadzenia konkurencji w dwóch turach), uczestniczą wszyscy zawodnicy z danej drużyny. Każda osoba otrzymuje jeden ziemniak. Wiadro z wodą jest ustawione w odległości 5 metrów od stanowiska rzutów. |
10 osób cała drużyna |
Wiadra z wodą, ziemniaki |
|
8. |
Transport. Na sygnał zawodnicy starają się podnieść jak najwięcej przedmiotów, które leżą na ziemi i dobiec z nimi do mety. |
1 osoba z drużyny (od 13 do 20) |
Różne przedmioty |
|
9. |
Wiódł ślepy kulawego. Jedna z osób ma zawiązane oczy, druga siedzi mu na plecach i kieruje nim tak, aby pokonać łatwy tor przeszkód. Każda para, która prawidłowo pokona dystans wygrywa - liczy się czas. |
2 osoby z drużyny dowolne |
apaszka lub chusta |
|
10. |
Gąsienica. Na sygnał zawodnicy ustawieni w rzędzie trzymają 1 kij i biegną wszyscy razem do mety. |
Cała drużyna |
kij |
|
11. |
Walka na oponach. Na sygnał zawodnicy starają się za pomocą rąk strącić zawodnika z opony. Każde dotknięcie podłoża to punkt dla przeciwnika. Wygrywa ten, który pierwszy zdobędzie 3 punkty. |
1 osoba po 40 |
opony |
|
12. |
Rozbierz, włóż. Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach siedzą w trzech rzędach. Naprzeciw każdego rzędu w odległości 10 metrów znajdują się pachołki. Pierwszy z każdego rzędu trzyma w ręku koszulkę sportową. Na sygnał ubiera ją i biegnie do pachołka, gdzie ją zdejmuje z siebie i zostawia. Następnie biegnie do swojego rzędu. Następna osoba dobiega do pachołka, ubiera koszulkę i biegnie w niej do swojego rzędu. Tam ją zdejmuje i przekazuje kolejnej osobie. Wygrywa rząd, w którym wszyscy wykonają zadanie jako pierwsi. |
Cała drużyna |
Koszulka sportowa |